storalejon

Alla inlägg under september 2011

Av Madelene Bäckström - 28 september 2011 00:26

Jörgen kom hem efter ett tag, han hade skickat ett brev och tagit en kaffe på McDonalds och funderat lite.

Av Madelene Bäckström - 27 september 2011 21:49

Igår var jag på badhuset efter dagis med Stella. Luna och Jörgen skulle hem och baka bullar så det gick bra. Stella hade inte sovit middag på dagis men det gick bra ändå. Vi hade en jätte mysig eftermiddag på badhuset simmade runt, åkte rutcherkana, och bubblade. Åt god mat och bara myste med min minsta dotter det var underbart. Jörgen kom och hämtade oss vid 7 tiden, Stella somnade i bilen på vägen hem lyfte upp henne.  Jag skulle bara vila men somnade en stund. Men tur som var så lyckades jag slockna igen senare på kvällen.


Idag blev det att läsa en massa till tenan på fredag. Sen har jag varit på bowlingträning. Går bättre och bättre där känns det som det är super roligt att bowla :)


När jag kom hem hade mamma å krister å deras hund varit här. Nattade barnen efter en massa kvällsmys <3 <3


Jörgen är ute... tror inte han mår så bra :( Är lite orolig <3 Hoppas att han kommer hem snart <3


Sen ska jag gå ut på en promenad med Leo sen Zzzzova...

Av Madelene Bäckström - 26 september 2011 10:19

Idag sov vi över men låg kvar och drog oss, ringde dagis så dem fick börja kl 9 i stället. Stella och Luna har varit så snoriga och lite hängiga så dem mådde nog bara bra av att få sova ut en dag till.


Får se om Stella kan sova middag på dagis ändå, annars vet jag inte om hon orkar med badhuset.


Långpromenad med Leo på morgonen avverkad och nu ska jag sätta mig ner och läsa igen ur arbetsmiljölagen men så fort jag ska läsa så slocknar ögonen kan inte förståå varför jag blir så trött när jag läser :(


Ha en bra dag nu alla!!

Av Madelene Bäckström - 25 september 2011 21:17

Så där då, då var alla uppgifter gjorda idag.

Har varit på gympan med Luna och Stella dem utvecklas så bra och är så duktiga. Dem har jätte roligt på gympan.


Vikt hela den stora tvätthögen puuhuu.. 


Sedan föreberett haft och undanröjt pysselträffen idag i bostadsområdet. Jätte mysig pysselträff, vi bakade chokaldbollar och gjorde magneter b.la Efter gympan blev det mat från McDonalds.


Har haft ont i magen hela dagen :( är super trött nu  och mår illa ska nog gå och sova. (inte gravid tvärt om!)


Slappa nu sen krypa ner.. plugga i morgon igen sen tenta på fredag. I morgon efter dagis har jag lovat Stella att gå själv med mig på badhuset. Luna är ganska sur för hon hade så roligt så hon vill dit igen. Men sen när Leo har vant sig vid att vara själv ett tag så ska vi åka dit hela familjen, nu när Philipes gips är borta så kan vi ju göra det :)


Ska försöka hitta på något själv med Philpe också, kanske ta med honom på bowlingträningen på tisdag men vet inte hur det är med hans arm han får väll bowla med vänster armen då ;)


kom på att det är nog vänster han gjort illa sig i tur nog :)

Godnatt alla vänner!



Av Madelene Bäckström - 25 september 2011 09:35

Morgonen har börjat med mys med Luna i soffan kollat på datasånger m.m Nu är det  barnkanalen som gäller. Leo ligger vid våra fötter och myser  han med. Jörgen sover han har jobbat i natt. Stella sover hon älskar att sova ut på helgerna men ska väcka henne snart. Sen ska vi på gympan.


Sen blir det pysselförberedelser och sedan ska jag ha hand om barnpyssel i lokalen. Mina tjejer älskar att pyssla. <3

En stor tvätthög står och väntar på att bli vikt också. 

Leo ska vara själv 1 timme idag för första gången när vi är på gympa hoppas att det går bra!


Ha en bra dag alla. Kraam

Av Madelene Bäckström - 24 september 2011 19:21

Idag så fick jag sov morgon. Stella sov till kl 10 ;) Jörgen låg på soffan och halv sov medan Luna kollade på datasånger och annat.. tror hon vaknade kl halv 9. Såå sköönt med helg ju ;)


Idag har Stella varit jätte sur och ledsen och snorig. Trots att hon vaknade kl 10 så la vi henne i sängen vid kl 12 halv 1 och hon somnade. När hon vaknade har hon varit på ganska dåligt humör då också. Vi åkte ner till stadsparken och lekte och hade super kul träffade våra kompisar där med deras dotter. Det gick jätte bra med Leo han hälsade på dme och gosade, Maria fick t.om gå i väg på en liten promenad med honom :) Efter lek och bus åkte vi till affären där det skulle inhandlas lördagsgodis. Sedan åkte vi till skogen och tog en promenad med Leo. Vidare hem så kom Jörgens syster Mia och hennes Lisa på besök. Ett trevligt besök med mycket prat satt ute men detta är nog de sista varma dagarna detta..


Nu har vi ätit och barnen badar och leker med Jörgen. Efter dem är nattade ska jag å Jörgen mysa med en film.


Trevlig helg alla! kramar!!

Av Madelene Bäckström - 23 september 2011 22:53

Hämtade hem barnen efter dagis och åkte ut till skogen med barnen å Leo. Luna fick hålla i Leos koppel hon var så stolt och det gick så bra. Sen släppte vi honom en stund så att han fick springa och busa han är så duktig.


Åkte hem och pappa kom och hälsade på. Sen hade vi fredagsmys. När jag skulle gå kvällspromenad så ville tjejerna följa med då följde hela familjen med och vi tog en mysig kvällspromenad, Luna cyklade, dem är så duktiga och jag är så stolt över både våra barn och hund.


Efter fredagsmys nattades barnen och det blev Idol. Kollar på en film med Jörgen nu men har redan sett den..


Har letat fram en grej som hörde till vagnen som några vänner köpte rotat och kastat mig igonom hela förrådet vääldit ont i ryggen nu :(


Nu ska jag sova snart för i morgon ska  vi busa och ha roligt igen.



Av Madelene Bäckström - 23 september 2011 08:10

Igår hämtade vi barnen på dagis. Luna och jag åkte till badhsuet, Stella och Jörgen åkte till McDonalds. På badhuset var det jätte mysigt med Luna. Bara rå om henne själv. Vi åkte rutcherkanor och badade bubbelbad. Åt god mat och simmade runt, busade  och gosade, enm massa mys och sen bastade vi en liten stund innan vi åkte hem. Väl hemma så blev hon jätte trött och arg och ville inte sova. Tillslut efter en macka så somnade hon gott och det gjorde jag med så jag gick in till mig och fortsatte att sova...


Sitter nu med en kopp te och ska börja plugga för dagen. Lite stressig morgon försov oss en stund men vi hann iaf. Jörgen kommer hem på rasten då ska vi träna med Leo i skogen en stund. Kl 11 har jag en intervju för att bli kontaktperson hörde att dem behövde fler i Sandviken och jah behöver ju mer erfarenhet och försöker att samla på mig mycket tills jag ska ut i arbetslivet.


Ha nu en mysig fredag! Kraaam



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag läser ibland

Bloggar jag läser ibland


Ovido - Quiz & Flashcards