storalejon

Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

Första Maj

Av Madelene Bäckström - 1 maj 2013 11:00

I slutet av förra månaden avslutade vi tjejernas gympa med en stor gympauppvisning dem var jätte fina och utklädda till lejon och leopard. Luna har avslutat sin simskola och har gjort stora framsteg under våren. Det känns skönt att dem sakerna är avslutade nu när våren är på stormsteg och det ä fint väder ute och man vill vara ute i stället.


I söndags så hade jag och Jörgen barnvakt. Vi gick på relaxen på badhuset några timmar och bara var. Det var finskbastu, ångbastu, lungt rum och bubbelppol super härligt! Efter badet åkte vi till malaysian och käkade super god mat. Jag tog wockadegrönsaker i sås med ris super gott var det! Jörgen tog 4 små rätter. Till efterätt fick vi friterad banan med glass och sirap, hur gott som helst! Vaggade därifrån :P Till hemmakväll för att köpa godis och sen gick vi på bio, bäst före, och den var skit rolig, vi skrattade typ hela tiden ;)


I går grillade vi och det var jätte god mat, var ute och lekte hela dagen, och jag och Jörgen firade med massor av mys in vårt 7de år som förlovade. Vi åkte till Öjaren på kvällen och kollade på kasen och sång. Jörgen åkte till jobbet sen och jag och barnen åkte hem och sov.


Idag vaknade vi till maj månad, jag klev in i v 28 i graviditeten och har 90 dagar kvar, underbart väder ute med sol och vi har börjat dagen med dusch och bad. Nu ska jag ta upp Luna sen ska vi gå ut och leka. På eftermiddagen ska vi gå förstamajtåget som är en tradition för oss.


Annars är allt som vanligt. Jörgen sover han har jobbat natt, han har ju slutat röka och har hållt upp ett bra tag nu stolt över honom han har även köpt träningskläder och börjat träna <3 Jag har foglossning, RLS och sammandragningar. Slut på ork och energi.


På fredag åker vi till Uppsala på morgonen. Vi ska till Leos lekland, pelle svanslöshus och fyrishov och bo i stuga där. Hoppas på en trevlig barnsemester ;)


Ha det gott alla och trevlig första maj och ut och demonstrera!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Madelene Bäckström - 21 maj 2013 09:24

Idag är det 70 dagar kvar tills min son beräknas komma, och det känns så skönt att det närmar sig. Dels så klart för att jag träffar honom men också för att slippa den här kroppen som jag lever med just nu, förhoppningsvis så mår man bättre efteråt. ...

Av Madelene Bäckström - 15 maj 2013 22:24

Trött och slut efter en fartfylld em. På fm träffade jag anna och hennes hektor och åt mat det var så kul att träffa dem! Har saknat dem så hoppas att det inte dröjer länge tills nästa gång.. Eftermiddagen bestod av hämtning på dagia sen var ste...

Av Madelene Bäckström - 13 maj 2013 16:37

Nu är jag i v.29 i grav, på onsdag är det v.30 närmar mig med stormsteg. Förr förra helgen var vi på våran efterlängtade minisemester till uppsala och den blev faktiskt precis så underbar som jag hade hoppats. Alla var på bra humör, roliga aktivitete...

Av Madelene Bäckström - 18 april 2013 10:43

Okej det var ett tag sedan jag skrev. Ca en månad. Har varit sjukskriven ett tag nu och kan säga att jag tröttnat på det och lessnat ur totalt. Foglossning och onda sammandragningar varje dag, en kropp som inte håller, känner mig svag i benen och o...

Av Madelene Bäckström - 26 mars 2013 11:40

Igår: Åkte jag och lämnade en bok på gävle högskola, stannade efter vägen hem och åt glass och njöt av finvädret. Hämtade barnen på dagis, var ute och lekte, lämnade Luna hemma hos Mia, åkte med Stella till gympan. Stella tyckte det var roligt oc...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag läser ibland

Bloggar jag läser ibland


Ovido - Quiz & Flashcards