storalejon

Alla inlägg under juli 2012

Av Madelene Bäckström - 16 juli 2012 18:05

Ojoj nu var det länge sedan som jag skrev här.

Det kan bero på att jag haft otroligt mycket att göra och tänka på.

Fritidshemmetspedagogik som jag läser nu i sommar startade för ca 1,5månad sedan och det går så där jag har inte riktigt den tiden till det eftersom att jag jobbar och vill vara med mina tjejer också. Men allt går bara man vill.


Har varit på semester 2 gånger med familjen. Första semestern var under midsommarhelgen då åkte jag, jörgen och våra 3 barn till Rättvik. Vi hade hyrt en stuga och vi var med rättviks midsommarfirande. Badade på campingens badhus, bowlade discobowling lekte åt god mat och badade i siljan och mycket mycket mera det var en underbar resa. Campingen som vi bodde på enåbadetcamping var helt suveränt tycker jag.


Sedan åkte jag och Jörgen till Peace and love en dag och jag stod längst fram på Roxettes konsert den var helt underbart över förväntan helt kanon bra! Gud vad jag älskar dem


Veckan efter åkte vi på våran årliga tradition 1 vecka någonstans på Sverige semster hela familjen <3. I år blev det Furuvik först 2 dagar med massa spännande djur, karuseller, sov i ett vandrarhem som var tågkupeer (för andra året) och vi hade det så himla härligt å roligt. Åkte vidare sen till Leksand,s tannade på Max och åt först och dem hade en underbar lekplats för barnen med hoppborg som var väldigt uppskattd. Sov hemma hos Jörgens föräldrar i Leksand 3 nätter. Var i Leksands sommarland 2 dagar, Philipe hade sin jämnåriga kursin med sig så det var jätte roligt! Leksandssommarland var helt underbart roligt för hela familjen! En massa äventyr och roligheter, karuseller och oväntat varmt vatten då dem börjat med tepererade pooler, åt god mat och umgicks och hade super roligt. På kvällen träffade vi Jörgens systrar med familj.


På fredagen skulle vi åka till Örebro för att hälsa på Jörgens brors familj. Vi stannade i Borlänge och gick in på framtidsmuseeumet det var en helt underbar plats att besöka tillsammans med barnen. Och att äntligen kunna få förklara och besvara alla Lunas frågor om vad som finns i kroppen och hur blodeet är och hjärnan och hur ögonen fungerar m.m var helt underbart. Var med på en filmvisning med stjärnor, rymden, planeterna m.m jag och Philipe bara som kollade på den spännande föreläsningen. Ett jätte lyckat besök!


Efter god mat kom vi fram till Örebro och hade slapparhelg tillsammans med Jörgens broirsa såå skönt efter en lång vecka. Tjejerna lekte ute och inne och tittade på filmer. Vi vuxna umgicks, pratade och sedan hade vi filmkväll på kvällen. På söndagen fick vi även träffa Mickes underbara barn. Robin var hemma när vi kom men tjejerna kom senare. På söndagen bestämde våra barn och Micke att dem skulle bli kvar där tills på Onsdagen, själva. Vi vuxna skulle hem och jobba. Kändes skit jobbigt att vara utan mina tjejer i 4 dagar men det hade gått hur bra som helst och dem hade haft så roligt så. Jörgen hämtade hem dem på torsdagen.


Jag har mest bara jobbat och pluggat nu om dagarna...


och det här med allt regnande.. jag bara undrar vad är det för fel på den här sommaren? och vart kommer allt regn ifrån? vi har knappt badat nått i år för det regnar så mycket. :/


Trots allt regnande har jag/vi haft en underbar sommar hittills.


Leo har fått en hundvakt som kommer och går ut med honom när vi jobbar och han tycker så mycket om dem. Det känns tryggt att han har en sån bra hundvakt och inte behöver vara själv så många timmar.


Nu ska jag plugga färdigt för den här dagen sen åka hem till mina underbara barn


Blir skola igen i morgon och jobb.. Jobbar som personlig assistent i sandvikens kommun i år.


Ha en bra dag alla och ta hand om er, peace and love!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag läser ibland

Bloggar jag läser ibland


Ovido - Quiz & Flashcards