storalejon

Alla inlägg under december 2011

Av Madelene Bäckström - 26 december 2011 10:36

Hej. Nu är julen över kan man säga :) och dagarna är på väg mot ett nytt år. Hela julen har bestått av mycket tankar och känslor. Dagen innan jul kom Jörgen hem med sin brors familj, men bilen lyckades inte bli lagad men han fick låna en annan. Det var jätte mysigt att hans brorsas familj kom hit och tjejerna lekte med varandra. Tonåringarna umgicks på sitt sett. den 23dje åkte vi till Valbo och handlade julmat och lite julklappar. På kvällen åkte jag och barnen hem till pappa en stund där mina brorsor var och min brorsdotter och hennes mamma. Pappa och Monica. Trevligt, god mat, och tjejerna blev glada för sina julklappar. Jörgens jobb var här på kvällen en stund. Sen efter Jörgens jobb umgicks vi ett tag sen var jag tvungen att lägga mig jag va såå trött..


Den 24dje kom. Jörgen jobbade förmiddag. Jag och Micke gjorde julmat och dukade fram. Mamma och Krister och Kristoffer kom och vi tittade på kalle och drack glögg, åt mat och hade jätte mysigt. Suuper god mat. Sedan kom tomten och barnen blev så glada och dem kramade tomten. Av tomten fick alla barnen godis. När tomten gått hade vi julklappsutdelning en å en ficck ta ett paket det var roligt att se vad alla fick. Luna blev jätte glad för sin blixten mcqeen. Och båda fick vagnar, dockor och dockstolar av mormor och krister, lego ifrån mina kusiner rasmus och ludvig och mycket mycket mera. 


På kvällen umgicks vi och jag somnade kl 10 före alla andra :)


26de kom Anna och Paulina hit, mina barndomskompisar, Jag hade inte träffat Palle på typ 9år det var jätte roligt att träffa henne igen. Och Anna och Palle är lika underbara personer som dem varit. Jag önskar att vi kunde hålla kontakten nu även om det kan bli svårt när alla skajobba och gå i skolan och vara med sina familjer :/ 


När dem åkte kom Monica m familj hit och vi åt julmat igen. Jätte gött. Umgicks enstund och efter att dem gått kom Philipe. Han fick öppna sina paket bland annat  ett presentkort på badhuset så att han kan köpa ett 4månadersa kort som han fick av oss. Han blev glad för det <3


På kvällen kollade vi på filmen The mecanic ganska bra film..


stormen kom sen och den farcinerade oss och oroade några.. men vi gick och la oss till slut och i morse när vi vaknade hade örebroarna åkte hem. 


Jag fick också fina paket av min mamma. Och jag ska ut och köpa skor och tröja för dem :) Samt klippa mig och färga håret. Sen får vi se.. 


Tjejerna ska också få nya kläder nu när det blir rea. 

Av Madelene Bäckström - 15 december 2011 20:54

Känns lite som att jag måste lägga det jag skrev om bakom mig nu. Låta polisen göra det som behövs så får vi se vad det leder till. Jag har inte tid eller energi till att lägga något på det nu.


Har myst med tjejerna i kväll och dem lekte hela kvällen så bra att det nästan blev bråk när dem skulle sova eftersom att dem hade så roligt tillsammans.


Nu ska jag gå upp med lite travar med vikta kläder samt ordna med den ny tvättid. I morgon ska jag plugga på bibblan och försöka bli klar med mitt extra arbete :/


Jörgen börjar bli klar med sin skola och han ska ha lov i typ 2,5 vecka känns såå orättvist juu :/ För oss fortsätter skolan över hela jul och nyår :(

Av Madelene Bäckström - 15 december 2011 14:34

Anledningen till varför jag vill veta vem det är är därför att jag är helt övertygad om att det är någon som jag känner. Eftersom jag kan se hur personerna som läst min blogg hittade till min blogg och det är endas genom facebook och genom att ha skrivit in Madelene Bäckström i googlefältet. I stället för att misstänka alla vem som håller på så mot mig skulle det kännas bättre att veta vem det är. Har också pratat med polisen igen och jag har inte gjort mig skyldig till något olaga hot. Nu kommer jag att lägga ner detta för bollen ligger hos personen som gjort detta. Och sanningen kommer ändå att komma fram till slut även om det handlar om eventuell skadestånd eller en ursäkt.

Av Madelene Bäckström - 15 december 2011 14:11

Lars skrev en kommentar till mig om att det jag gör är olaga hot. Men jag har inte hotat om någonting. Jag har bara uttryckt det självklara att jag tar bort min polisanmälan om jag får en ursäkt ifrån personen som gjort detta och kan stå för vem hon är. Det är allt. Om något annat uppfattats i mitt förra inlägg så ber jag om ursäkt.

Av Madelene Bäckström - 15 december 2011 13:44

Nu har Maria Andersson Svensson tagit bort hela sin blogg bara ett bevis på att det hon skrivit inte stämde. Men har inte fått någon ursäkt ännu? Har pratat med blogg.se och dem tänker inte lämna ut några personuppgifter direkt till mig utan tänker lämna dem till polisen. Jag vill egentligen inte göra någon polisanmälan jag vill att du som gjort detta kan stå för vem du är och skriva pm till mig på facebook eller på hotmailen och skriva vem på facebook du är. För jag blev sårad av det du gjorde. Men om du hör av dig så kan vi lägga detta bakom oss annars kommer detta att leda till en polisanmälan. Kan tänka mig att brevet kommer att komma fram till dig nästa vecka med en anmälan. Blogg.se har kvar information om vad som skrivits. Och dem vet vem som innehar ip-numret. /Madde

Av Madelene Bäckström - 15 december 2011 11:04

Jag har råkat ut för ett brott:
Brott mot upphovsrättslagen. Någon har stulit en del av min text, min prosa/dikt.
Jag fick ett jätte bra tips ifrån en person som heter Vivvianne L omatt min text kan vara stulen. Personen ifråga har skapat en helt ny blogg, bloggen heter Maria Andersson Svensson och finns inne på blogg.se, men hon har skrivit blogginlägg senare men satt senare datum dels för att få intrycket att se ut som om att hon haft bloggen länge dels för att det ska se ut som att hon inte hittat texten på min sida! Jag ringde blogg.se som har hennes blogg. Och jag kommer att anmäla personen eftersom att hon inte skrivit mitt namn. Hade hon lagt ut den och skrivit rätt datum hade jag inte brytt mig. Men det här är en personlig text skriven av mig TID heter den. Blogg.se kan se vem konto innehavaren är och hennes namn m.m även när blogginlägget verkligen gjordes. Min blogg bloggplatsen.se kan visa att mitt datum stämmer. Jag kan byta till ett tidigare datum också men det vill jag inte! Jag har kollat upp en del lagar och det hon gör strider mot upphovsrätten. Man måste skriva namnet på den som skrivit texten om man ska slippa skadestånd. Det spelar ingen roll om personen ändrar det nu för jag har tagit en dump (kopierat inlägget) + att blogg.se kan se om hon uppdaterar sin blogg. SÅ för att göra detta enkelt, jag har inte fått reda på uppgifterna ifrån kontoinnehavaren än men den som har gjort detta kan skriva ett mail till mig på facebook Madelene Bäckström och be om ursäkt. Annars till madelene_backstrom@hotmail.com men då ska du skriva vad du heter så att jag kan lägga till dig på facebook och kolla så att uppgifterna stämmer. Stå för vem du är och vad du har gjort och ha en dialog med mig så ska detta nog gå att lösa. Annars kan jag ju yrka på en heel del med pengar och det vore ju inte helt fel det heller. /Madde

Av Madelene Bäckström - 12 december 2011 21:39

I fredags var det fredgasmys som gällde. Idolfinalen och Amanda vann för mig spelade det ingen roll för jag tyckte hela tiden att dem 2 var bäst i programmet :) Pluggade på hemtentan sen och på Lördagen sov jag ganska länge. Sen åkte jag och pluggade på bibblan. Åkte hem till pappasen och tjejerna fick 2hjälmar som han hade hjälpt mig att köpa eftersom att jag inte hade tid. Åkte hem och det blev middag, bakning av 2 saffranskakor till lokalens adventsfika och hade grymt ont i magen hade sovit ett par timmar på kvällen. I går åkte jag och tjejerna pulka med sina nya hjälmar dem hade jätte roligt, sen fixade vi med lokalen fikade och när adventsfikat hade kört igång skulle vi träffa mamma sen åkte vi till Högbo mamma vände direkt för det var för kallt. Jag och tjejerna åkte häst och vagn sen ville Luna äta då åkte vi till McDanlds för det var för kallt där. efter McDonalds åkte vi tillbaka till lokalen och fikade och städade undan. Satt med tentan igår kväll efter Beck med Jörgen och Philipe. Lämnade in hemtentan hoppas på godkänt! Hängde upp tvätten och sov ganska länge idag tjejerna och Jörgen var på öppna förskolan. Sen har vi bara tagit det lugnt hela dagen idag. Mamma och Krister kom idag på kvällen och fikade det var trevligt och mysigt. Dem har varit och pratat med fonus idag, dödsannonsen kommer ut på lördag och begravningen blir den 29de. Konstigt nog så känns allt bättre nu självklart saknar jag henne en massa och önskar att hon fanns kvar i livet men samtidigt finns ett lugn och en känsla över att hon har det bra och att hon slipper sin kropp som bara var sjukdom och elände jag är ändå stolt över henne att hon kunnat vara en sådan fantastisk person trots all sjukdom som hon hade i sin kropp. <3 <3

Nu ska jag titta på Jägarna 2 med Jörgen. resten av veckan ska jag sitta och lyssna på föreläsningar ifrån sundsvall i morgon är det luciafirande på Lunas dagis <3

Av Madelene Bäckström - 12 december 2011 16:35

Jag känner mig så trött på bråk och tjaffs. Hela det här halvåret har en nära vän till mig tjaffsat och varit osams med sin familj. Jag kan inte förstå hur man kan kasta bort något sånt dyrbart som tid? Jag har försökt hållt mig utanför men ibland har det inte gått och tillslut blev även jag drabbad av känslor som jag tror var missriktade. Det jag inte kan förstå är att människor har så förbannat svårt för att kunna lyssna på varandra, acceptera varandra som man är och det man säger och gör. Att man inte kan älska alla till 100% men ändå respektera och hålla ihop ändå. För i slutändan vem vinner på att bråka eller vara osams?


TID.

Tid är något dyrbart, liksom kärlek, mycket, mycket mer värt än pengar. För att se hur mycket tid är värt kan man titta på ett barn.. om det barnet aldrig får träffa personer som betytt mycket för dem tidigare i livet så glömmer dem tillslut bort. Vi vuxna glömmer inte bort, men, våra känslor förändras med tiden ifrån varandra. Om man älskar varandra, om man värdesätter kärlek, om man värdesätter familj, om man värdesätter att alla ska kunna må bra och kunna umgås med varandra där respekt och accepterande är nyckelordet måste man kunna lyssna och ge och ta kärlek, ge och ta allt. Man måste kunna förstå och ge tillåtelse för andra människor att känna och tänka annorlunda än du. Inte döma andra människor som man inte känner till 100%, eller som man tror sig känna eller inte känner. Varför döma överhuvudtaget? Tid är dyrbart och snart kanske den du älskar är borta eller glömt bort dig, då är det försent för att kunna ta vara på den tid som varit, men det blir aldrig försent för att göra något annorlunda i framtiden. 

Jag har tänkt mycket det här året och på ordet tacksamhet och vad det innebär. Känner folk tacksamhet längre? Eller har människorna i dagens sverige blivit bortskämda och tar det mesta för givet? Tar man livet för givet? Tänker man "Jag behöver inte träffa, ringa eller prata med personen för hon eller han kan jag prata med i morgon" Men egentligen vet vi ingenting om livet i morgon. Så jag önskar att alla kunde leva i nuet och ta dagen för vad det är. Inte skjuta på saker för länge för vips, så är det försent.. Tid är dyrbara saker mina vänner och jag önskar att alla kunde försöka vårda den mer. Jag pratar inte bara om min vän och dennes familj utan även i allmänhet, tid är liv, tid är dyrbara saker och inget man ska ta för givet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag läser ibland

Bloggar jag läser ibland


Ovido - Quiz & Flashcards