storalejon

Alla inlägg under april 2012

Av Madelene Bäckström - 13 april 2012 10:59

Påsken förra helgen var trevlig med påskmiddag hos mamma. Philipe har haft påsklov denna vecka men han har mest varit hemma och i Stallet,


Jag har varit på praktiken 2 dagar denna vecka. I tisdags jobbade jag kväll. På dagen hade jag varit på möte med en enhetschef på LSS och fått reda på att jag ska göra intro på ett nytt ställe nästa vecka det ska bli intressant. Pluggade MSK efter det och sen fick vi hämta Luna från dagis, 40 graders feber sen åkte jag till praktiken. Var på andaktsmöte och det var en duktig kille där på att sjunga.


I Onsdags var jag också på praktiken, mycket intressant man får vara med om där. Efter praktiken hämtade vi Stella på dagis.


Igår pluggade Jögen halva dagen och jag halva dagen sen hämtade vi Stella, handlade och gick till skogen och grillade korv med bröd, det var jätte mysigt.


Direkt efter grillningen åkte Jörgen till Örebro och skulle lämna bilen på verkstan. Sen åkte han hem igen och kom hem vid 5 tiden men väntade tills det var dags för oss andra att gå upp, jag skulle till praktiken. Jag och Stella gick upp men det visade sig att hon hade hosta och feber och Jörgen var jätte trött så jag fick bli hemma med henne idag och då fick Luna också stanna hemma eftersom hon varit sjuk.


Stella var mer trött efter frukosten så vi gick och la oss. Vi somnade och väcktes av Luna kl halv 9. Sen dess har dem lekt ts jätte mycket, dem har saknat varandra när Luna vart hemma och varit sjuk. Philipe är i stallet med en kompis. Jag hoppas på finare väder för i kväll ska vi premiär grilla hemma.


Ha en bra dag alla!! Kram!

Av Madelene Bäckström - 3 april 2012 15:36

Igår var jag förkyld hela dagen, sen hämtade vi tjejerna och passade på att handla hem lite mat på vägen hem. Väl hema skulle tjejerna måla och rita medans jag fixade mat. Hur gott som hälst blev det, testade att göra köttfärssås m. spagetti m. fetaost och soltorkadtomat sås i gottit värre testa det :)


I morse vaknade jag med ond hals och snuva igen. inte nog med det hade jag pms och ont i magen också försökte vara lugn å sansad och inte låta det gå ut över tjejerna tror jag lyckades ganska bra ändå =)


Tungt att cykla till dagis var det, opumpade däck och 30kg + vagn drygt värre :/ Men fram kom jag och lämnade mina fina döttrar på dagis och dem skulle ha picknick. Cyklade hem och vilade, och sen långpromenad med Leo, förskt läsa lite skolarbeten på datorn och så, samt planerat resan till Öland i sommar. Städat köket och diskat klart nu och ska åka och hämta hem mina gotroll nu, sen blir det ute lek i solen en stund innan middagen ska severas. Helst vill jag bara gå och lägga mig :/ Skulle egentligen varit på praktiken idag men är sjukskriven i dag. På torsdag blir det praktik igen, ska bli kul.


Jörgen är bortrest på jobbuppdrag och jag saknar honom nu. Men han kommer hem i morgon fm <3


Kände bara för att skriva lite medan alvedonen verkar.


Ha en bra eftermiddag gott folks! Kram från kalvdans!


Av Madelene Bäckström - 1 april 2012 21:21

Livet går vidare...


Har nu börjat på min praktik, på furulundshemmet, och trots, eller ska jag säga tackvare? att det är äldigt mycket prat om gud och jesus så trivs jag väldigt bra där. Jag är öppen för det nya, och att lära mig nya saker, och jag tror inte på något men, han det hjälpa en person att må bättre så är inte själva troendet det viktigaste utan just att det för med sig något.


Har varit ut på krogen förra helgen med Irina igen. Blev en sen natt och mycket tankar, på allt och inget.


Veckan på furulund har inneburit mycket tankar på livet och vad som är meningsfullt. Flyttade in i min nya lägenhet i söndags förra veckan, och det har kännts bra, Jörgen och Philipe har sovit här ett par nätter eftersom att dem inte riktigt trivs i gamla när allt är rörigt och ner plockat.


Som sagt.. veckan har fått mig att täna mycket på livet, och vad som är meningen med det, och vad som är meningsfullt i det. Mina barn, är det första jag tänker på, utan dem skulle mitt hjärta krossas, och att få vara utan dem 2 dagar denna vecka gjorde ondare än vad jag trodde. Att jag är här och dem är där, utan mig, gråter och frågar efter mamma, gjorde otroligt ont. Vänner är det andra jag tänker på, att vänner får mig att känna mig hel, och jag fått turen att lära känna en underbar person som får mig att skratta och som jag verkligen mår bra av.


Sedan är det, det här med kärlek. Vem kommer jag att dela livet med, vem vill jag dela livet med? Jag hade gärna varit singel länge, och hade egentligen inte velat ha något förhållande med nån överhuvudtaget. Men vad gör man om man har en person i sitt liv som man inte riktigt kan slita sig ifrån, och som har alla de egenskapar som jag vill att en man i mitt liv ska ha, vad gör man om dessa motpooler finns inom en, en sida som vill vara singel, ha frihet, utrymme och ena sidan vill ha förhållande, kärlek, närhet? Till sist, satt jag på praktiken, i fredags, bad till Jesus att han gärna fick hjälpa mig i mina väg till att hitta mina egan känslor och till vad jag vill. SÅ igår, kom jag till insikt, att om jag ska vara singel och om hans hjärta skulle lämna mig och fånga någon annan, hur skulle jag känna då? Min inre röst svarade "Jag skulle vilja självdö". Jag beslöt mig då för att det måste finnas en medelväg att gå och den vägen har jag försökt skapat tillsammans med Jörgen nu, den gyllene medelvägen, att samtidigt ge varandra mycket frihet, utrymme och utan att lova varandra en massa men samtidigt få vara med varandra, så till slut blev det så helt enkelt, och även om det är en annorlunda känsla att ha ett förhållande med någon som man varit skilld med i 2 månader så känner jag mig endå förväntans full och tror på att det kan fungera, det måste man göra, och gör det inte det, så är det den vägen Jesus, gud, ödet (vad man nu vill tro) har valt åt en och snälla kom ihåg: ta vara på tiden, livet, ingenting behöver vara för evigt, och livet är ständigt växlande, ta inget för givet, ingen dag är en andre lik.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag läser ibland

Bloggar jag läser ibland


Ovido - Quiz & Flashcards