storalejon

Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Familjeliv

Av Madelene Bäckström - 4 mars 2013 16:29

Har träffat min lillebror ganska mkt på sista tiden. som jag sa i förra inlägget så skaffade jag ett tillfälligt boende åt honom och han har varit här ibland och hälsat på, mina tjejer har tyckt att det varit jätte roligt. Igår flyttade han vidare hoppas att han får sin lägenhet snart men tyvärr så är det väldigt lång kö på lägenheter i sandviken just nu.


Jag och Jörgen var på ultraljud förra veckan. Jag blev så chockad när damen sa att det var en kille i min mage ;) Konstig känsla, var helt säker på att det skulle vara en tjej. Men höll nästan påa tt börja gråta gud vad kul!! Och spännande! Han rörde sig jätte mycket på videoskärmen mitt lilla


I helgen var Jörgen borta i dalarna på fiskresa med sina kompisar. Vad kul att han fick tillfälle att göra något roligt bara han. Och han kom hem igår med ny energi. Jag och tjejerna har varit på biblioteket, på mosters kalas, badhuset och gjort en massa skoj men igår blev Luna sjuk helt plötsligt, hög feber utan att det är något annat. Så hon blev pigg av alvedonen och höll låda till halv 12 tror jag ;) Stella ville på dagis idag så Jörgen skjutsade dit henne efter nattjobbet och jag och Luna har tittat på film, badat, varit på promenad, lagat mat, spelat spel och nu sitter hon och ritar. Min STORA 5 åring!


Hon har verkligen växt för mig på sista tiden. Hon är jätte duktig på att räkna, skriva, siffor, duktig på att färglägga och rita, ger mig jätte fina teckningar där hon skrivit namn själv och fint ritat med hjärtan m.m man blir så jäkla stolt över henne. Nu håller hon på å ritar en jätte fint eckning åt mig och när jag tjuvkikar ser jag två jätte fina hjärtan och med hela familjens namn på. Hon är för go den tjejen <3. Stella och Jörgen är på gympan när dem kommer hem ska vi spela ett sifferspel och fika lite.


Idag har jag kännt små dunk innifrån magen, jag kan tro att det kan vara bebisen men det kan ju vara så mkt annat också ;)


Eftersom att det blir en kille så blir det till att börja titta lite efter nya kläder åt honom och kanske sälja en hel del tjejkläder som jag nu har efter Luna och Stella. Om någon är intresserad och söker nått mellan stl 50-98 så hör av er ;)

Ska även åka till biståndscenter och skänka iväg lite grejjer.


Förra veckan målade jag hallen vit och vi köpte ett vitt hallskåp där man kan ha alla kläder i. det blev riktigt bra tycker jag. Även ett vitt nytt vardagsrumsbord, lite ovant bara med ett sådant litet bord ;)


Längtar jätte mycket efter bebisen! Och det gör tjejerna och Jörgen med.. kanske Philipe också? Eller så är han trött på alla småsyskon som han nu har ;) Ska försöka hinna flytta innan men det är inte alls säkert att det hinns med. Först ska vi hitta en lägenhet som vi kan ha turen att få, tyvärr så är lägenhetsköerna låånga även till 4or och 5or. Får inte börja ställa oss på kö förrän nästa månad heller :/


Klarade ju tyvärr inte uppkörningen, antagligen på grund av nervositet, så nu ska jag göra ett nytt försök den 14/3 känns så hopplöst :(


Nej nu vill Luna ha hjälp ha det bra alla!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene Bäckström - 21 maj 2013 09:24

Idag är det 70 dagar kvar tills min son beräknas komma, och det känns så skönt att det närmar sig. Dels så klart för att jag träffar honom men också för att slippa den här kroppen som jag lever med just nu, förhoppningsvis så mår man bättre efteråt. ...

Av Madelene Bäckström - 15 maj 2013 22:24

Trött och slut efter en fartfylld em. På fm träffade jag anna och hennes hektor och åt mat det var så kul att träffa dem! Har saknat dem så hoppas att det inte dröjer länge tills nästa gång.. Eftermiddagen bestod av hämtning på dagia sen var ste...

Av Madelene Bäckström - 13 maj 2013 16:37

Nu är jag i v.29 i grav, på onsdag är det v.30 närmar mig med stormsteg. Förr förra helgen var vi på våran efterlängtade minisemester till uppsala och den blev faktiskt precis så underbar som jag hade hoppats. Alla var på bra humör, roliga aktivitete...

Av Madelene Bäckström - 1 maj 2013 11:00

I slutet av förra månaden avslutade vi tjejernas gympa med en stor gympauppvisning dem var jätte fina och utklädda till lejon och leopard. Luna har avslutat sin simskola och har gjort stora framsteg under våren. Det känns skönt att dem sakerna är avs...

Av Madelene Bäckström - 18 april 2013 10:43

Okej det var ett tag sedan jag skrev. Ca en månad. Har varit sjukskriven ett tag nu och kan säga att jag tröttnat på det och lessnat ur totalt. Foglossning och onda sammandragningar varje dag, en kropp som inte håller, känner mig svag i benen och o...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag läser ibland

Bloggar jag läser ibland


Ovido - Quiz & Flashcards