storalejon

Alla inlägg under augusti 2012

Av Madelene Bäckström - 28 augusti 2012 08:31

I helgen jobbade jag heeela helgen..

i söndags jobbadde jag mitt sista pass på schemat. Men har redan fått 2 nya pass den här veckan. Jag trivs bra på det där jobbet, trevliga arbetskamrater också.


Lämnade in bilen på lagning men verkar bara vara skit med den tyvärr, hittade fler fel på den, så vi bestämde oss för att börja kolla på en ny bil. Jörgen å en kompis var å tittade på en 7 sitsig igår men den verkade inte vara något att ha. Jag har beställt ett nytt bowlingklot och det är jag jätte glad för, för jag har velat haft ett länge, och nu tog jag mig råd att köpa ett sånt.


Idag ska Jörgen till Falun och kolla på en annan bil en 7 sitsig familjebuss. Får hoppas att den är b ättre. Man kan ju hoppas när det är en bilfirma som säljer den.


Sitter och tänker på det här med Breivik och hans massmördande samt hans låga straff. 21år är ju ingenting för de 75? liven han släckte. Inte ens ett år per person. Iofs kan man ju tänka att han inte kommer ut efter 21år eftersom att dem sagt att han kan få förlängt om han anses fortfarande som farlig. Hur kan man säga att en sådan person är frisk?! I slutet av sitt tal bad han om ursäkt att han inte dödat flera, en frisk person har ju för f-n en spärr i huvudet. Han borde ha fått vård resten utav livet och förklaras som sjuk vilket han inte ville. Hoppas att han får bo isolerat hela tiden eller kanske ska man inte hoppas på det.. jag är emot dödsstraff men livstidsfängelse skulle verkligen behövas i många fall. Sverige och övriga norden har för låga fängelsestraff anser jag som många andra. Dessutom suger svenska anstalterna, det handlar bara om förvarig av fångar, i värsta fall är dem ännu farligare när dem kommit ut, då dem fått ett genuint möte med flera nya brottslingar, fängelseanstalter ska rehabilitera fångarna i deras missbruksproblem, att hantera ilska, lösa problem, återfå empati o.sv o.sv man ska väll inte förvara dem för skattebetalarnas pengar och sen skicka ut dem ännu farligare ut i samhället igen. För med våra futtiga fängelsedomar kan dem ju knappast bli avskräckt av att försöka igen.

Av Madelene Bäckström - 23 augusti 2012 01:07

Jag vill ge dig värme jag vill ge dig hopp
Jag vill ge dig kärlek utan stopp
En kyss i pannan vittnar om att du är värdefull för mig
En smekning på din kind är mitt hjärtas viskning till dig
När orden är för få och sliten
När handlingen är för liten
Hjärtat osar kärlek och jag hoppas att du känner lukten
Doften av kärlek tränger sig ur likt fukten
Du är viktigare än livet
Ditt namn står föralltid i mitt hjärta skrivet.

Av Madelene Bäckström - 22 augusti 2012 13:49

Nu är jag inskolad på CVL på Medicin1 och Hälsopedagogik. Det ska bli en intressant höst! Jag pluggar fortfarande på sommarkursen just nu. 3dje september börjar högskolan och jag ska läsa funktionshinder hela hösten. I helgen jobbar jag mitt sista skift på sommarjobbet det blir fredag, lördag och söndag som jag ska jobba. Så det är en hel del jobb framför oss som föreligger med studier och jobb. Jag ska fortsätta att vara vikarie i höst och Jörgen ska gå upp och jobba till 40% på sitt jobb på sidan av studierna.


Så med mycket jobb och studier så behövs även något att längta till. Och vi har planerat in en utlandssemester på påsklovet på våren. Nu gäller det bara att hitta en resa, ett resemål och sen är det bara att räkna ner! ;)


Men nu ska jag plugga vidare här för om 2 timmar ska jag hämta hem mina tjejer, Jörgen kommer hem lite senare han. Ska försöka laga min cykel idag också och försöka hitta 2 däck så att vi kan lämna in bilen för framvagnsinställning i morgon.

Av Madelene Bäckström - 20 augusti 2012 19:03

Det har gått jätte bra på mitt nya ställe där jag har jobbat nästan hela månaden. Jag trivs jätte bra där! Trevlig personal och något att göra hela tiden nästan det passar mig bra =)

Förutom jobb så har vi varit ute och lek massa, haft besök av monica m. familj och mamma och krister för typ 2 veckor sedan det var uppskattat av tjejerna att få träffa dem, jag värdesätter deras kontakt med släktingar.

Lite annat har också hänt..

Förra helgen var jag å Jörgen på 80-tals party som Monica m.fl hade ordnat, Kom hem halv 7 på morgonen! Så vi hade väldigt trevligt.

Bil j-veln gick sönder i helgen så det blev inget högbo :/ Robin har sovit hos oss flera dagar och vi har kollat på film och haft roligt ts. På lördagen kom Mia m. familj hit och vi fikade, pratade, åt mat m.m hade en trevlig em/kväll helt enkelt. Bilen ja.. joo den startade inte för det var slut på batteri så när vi skulle fixa det sås åg vi att ena däcken var avskalat på ena sidan för framvagnsinställningen har varit dålig så nu måste vi köpa nytt däck och och om framvagnsinställningen.. dyrt om inte annat :/

Robin åkte iaf hem igår till Örebro. Idag har jag jobbat och Jörgen har varit hemma med tjejerna. Efter jobbet var jag på vikarieträff och avslutningsfika. Handlade och åkte hem till tjejerna. Jörgen åkte till jobbet. Jag och tjejerna fikade lite sen ville dem vara inne resten av kvällen. Jag har gjort storkok på korvsoppa. Philipe kom hem och barnen var tokiga iden ;) Så är det skönt att ha matlådor nån dag framöver här.


Skolan börjar den här veckan också. I morgon ska jag dit på inskrivning. Vård och omsorg på Komvux. Jörgen ska också på det.


Nu är det snart nattning här hemma.. Stella ska smörjas också.. hon har fått utslag och varit till doktorn idag som också tyckte att vi skulle börja med miniderm och försöka bada mindre och duscha oftare. Vi får se om det hjälper.. hoppas det! <3

fel

Av Madelene Bäckström - 6 augusti 2012 20:38

Insåg att förra bilden var från roxette tidigare i sommar ska kolla vart den andra tog vägen..

Av Madelene Bäckström - 6 augusti 2012 20:36

Av Madelene Bäckström - 6 augusti 2012 20:35

Har jobbat och pluggat. Var på badhuset med tjejerna efter dagis i onsdags jörgen kom också dit sen. Super mysigt hade vi. Såg en kändis där också hihi.

I lördags lämnade vi tjejerna hos mormor för övernattning. Jag jörgen philipe och hans kusin robin åkte till furuvik och tittade på europe dem var kanonbra. Philipe vann toblerone och dem åkte massa karusell.

Igår var vi ute och lekte jätte mycket. Philipe åkte hem till sin mamma.

Idag kom min moster m familj och min mamma å krister. Fika prata umgås. Trevligt. Varit ute och lekt med tjejerna sen som hoppat i massa vattenpussar ifrån grannen som försökt dränka myror och sanerat dem. Barnen lekte med andra.barn gick hem för bad dusch kvällsmat och nu degar dem framför 112 på liv och död som dem älskar det programet.:) sova sen som gäller i morgon ska jag göra intro på ett nytt ställe. Spännade.

Av Madelene Bäckström - 1 augusti 2012 00:39

Hejhej..
Har mest bara jobbat och pluggat men när jag inte har gjort det så har jag varit med familjen varit i lekparker på restaurang fikat matat fåglar och barnen har vänner här där vi bor som dem har jätte roligt tillsammans med.

Senaste kvällarna har vi haft fullt upp med att städa.ur vår gamla lgh. Mia har hjälpt till mycket också. Tacksam. Idag kunde vi lämna tillbaka nycklarna och lägga den lägenheten bakom oss.

Förra helgen umgicks vi med mia och hennes barn. Det kändes bra roligt hade vi. Ibland måste man gräva ner stridsyxan och glömma och förlåta. Den som kan det har vunnit. Samt behöver många tänka först innan man pratar. Tänka.en extra gång på om man vetkligen vinner på att ta upp något eller om man förlorar på det.

Jörgen hittade en grå fluffig super söt kanin för ett par veckor sedan. Ingen har hört av sig och saknat den så vi köpte en jätte fin bur till den. Tjejerna har döpt den till joel vild och alla 3 älskar att.vara.ute med den och han verkar också tycka om att skutta runt i sele å koppel och tycker om barn.

Idag har jag stor handlat. Haft mia på besök så gott.som hela dagen
Trevligt. Barnen eller hela familjen tycker om henne så mycket.

Jag har jobbat eftermiddag idag och nu är jag helt slut och ska sova. Jörgen sitter å bygger om datorer :)

Önskar alla.en trevlig dag i morgon
Godnatt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag läser ibland

Bloggar jag läser ibland


Ovido - Quiz & Flashcards