storalejon

Alla inlägg under november 2011

Av Madelene Bäckström - 27 november 2011 23:01

blev något fel på mitt förra inlägg så den går inte att redigera :(  skjutade inte min mormor hemutan skjutsade bara det att jag vet att jag skriver fel ganska ofta och orkar inte ändra det heller för flera utan av mina tagenter är borta. skulle vilja ha en ny tagetplatta men skulle kosta typ 700kr tycker att det är dåligt att det inte går på garantin :(

Av Madelene Bäckström - 27 november 2011 22:14

En ny vecka har gått och den har varit fylld med plugg, dagis och ärenden m.m

I fredags var vi och skulle laga bilen lagade tutan m.m på bilen sen besiktade vi den fick 3 2or på den som ska fixas denna månad så vi får se då hur det går..  Storhandlade och julpyntade i lokalen med arbetsgruppen. Efter det julpyntade vi här hemma och hade fredagsmys med Idol m. barnen. På lördagen så jobbade Jörgen, jag och barnen var hem till Krister och grattade honom på 50-års dagen. Jörgen kom dit senare. God smörgåstårta och trevligt var det. Skjutade hem mormor på vägen hem och väl hemma så lekte tjejerna en hel del, vi tittade på så mycket bättre. Jag har snart tittat på hela sesong 4 av sex and the city.  Så himla bra serie är det! <3 Testade  en ny grej i går satte up en filt för fönstret och jag vaknade 10 över 10 och Luna (som sover halva natten i vårt rum) sov fortfarande väckte båda tjejerna och åt adventsfrukost. Åkte lite senare ner på stan och lämnade en teckning till tomten och dem fick paket. Stella var liite rädd för tomten. Fikade på Jörgens jobb sen och då kom snön till Sandviken! Luna blev super glad :) Hade snöbus på vägen hem. Nu sitter jag och kollar på Beck med Philipe.. och nu kom Jörgen hem ifrån jobbet <3 Ha en bra vecka nu alla!

Av Madelene Bäckström - 21 november 2011 18:47

Nu har det gått en vecka sedan jag bloggade.  Philpe har varit hemma hos sin mamma. Jag har pluggat, Jörgen har gått i skolan och tjejerna på dagis. Tvättade väldigt mycket den här veckan för att komma i kapp med all tvätt. Anna min barndomskompis och hennes bebis var hit och hälsade på det var trevligt att träffa dem. I Lördags så var hela familjen på badhuset tillsammans med Nanna och Maria. Det var jätte trevligt och barnen hade så roligt. Åkte rutscherkana och fikade. Igår var vi på gympa och sen var det pysseldag igår med barn ifrån området det var en trevlig söndag. Avslutade den med att åka på scrabbleträning på Waynes Coffé och tog en fika, trevligt och roligt. Kom hem och städade klart lokalen efter barnpysslet, pratade länge med en granne och det kändes bra.

Idag har jag pluggat efter det åkte vi och hämtade tjejerna på dagis, sen handlade vi, och åkte hem lagade maten tillsammans vi alla och den blev super god, lax, potatis, sås och morötter. Snart kommer Philipe hem ifrån sin mamma, han är på kör som varje måndag. Tjejerna leker så bra tillsammans och dem verkar ha saknat varandra på dagis. Fick ju svar ifrån webbtentan i torsdags också och jag hade klarat den kändes såå himla bra. 


Ha det bra så länge.. nu återstår en full vecka med plugg/jobb/dagis och hushållsarbeten nice :P

Av Madelene Bäckström - 16 november 2011 14:05

Kollade på Beck i Söndags med Philipe. Men man har ju sett alla dem där 100gånger men är första gången för Philipe :) I Måndags åkte han hem till sin mamma igen.


Vi andra i familjen har gått på dagis/skola hela veckan. Jag håller på med ett grupparbete, har letar efter utbildningar, artiklar och läst en bok som heter "gränslöst arbete".  Intressant bok..


I förrgår tittade jag på filmen G som jag har velat se ett tag nu. Magnus Uggla är ju min barndomsidol :) Men filmen var ganska bra/dålig så att säga.. lite fjantig, gammalt gjord men nostalgisk :)


Jag har även tvättat, tvättat å tvättat, å vikt kläder. Först tvättade jag våran vanliga tvätt för veckan 7 maskiner sen har jag tvättat det som vi har legat efter med och aldrig blivit färdig med. Skönt att nästan all tvätt är tvättad nu. Har väen rensat i städförrådet som såg ut som ett kaos tidigare i veckan. Skönt. Jörgen rensade ur och gjorde fint i tvättstugan våran igår så det känns skönt att gammalt skrot börjar försvinna :)


I morgon ska jag åka till Sala igen på en gruppuppgift som är en intervju med våran referensarbetsplats. Jag har även letat och sökt praktikplats till våren.


Ha en skön Onsdag nu alla.. själv ska jag fixa klart med alla traver med kläder och sen kommer en barndomskompis och hennes bebis hit idag <3


Av Madelene Bäckström - 13 november 2011 14:50

Idag har jag varit på gympa med Luna och Stella. Philipe följde med och hjälpte till. Jörgen har jobbat sen i natt kl halv 2. På 2 olika  jobb.. Igår kväll kollade jag och Philipe på dumpa honom! det var en sån där film som man bara vill kolla på en gång.


Gympan gick bra idag. Barnen sov länge i morse Luna vaknade kl 10 över 9. Stella fick jag väcka...


Har gjort pannkakor idag för första gången i mitt liv det gick bra faktiskt :)

Snart ska Philipe åka till kyrkan och ha uppträdande.. Jag och tjejerna ska ta bussen ner till affären och köpe en farsdags present till Jörgen.


Tror inte jag orkar någon scrabbleträning ikväll det blir nog en film i stället..

Av Madelene Bäckström - 12 november 2011 21:55

Igår fyllde Stella år hon fick tårta och paket på sängen och vi sjöng för henne. Hon var såå glad för paketen, sången och allt hon hade längtat efter sin födelsedag. Efter dagis åkte vi hem och Monica och barnen kom hit med paket och fikade. Hon var så glad hela dagen igår. Vi hade Idol mys på kvällen och sen kollade vi på popper pingviner med Philipe.


I morse vaknade jag av en dålig nyhet som gjorde mig extremt förbannad och besviken. Frammåt dagen kom svärföräldrarna hit och det var jätte trevligt, Stella blev blyg i början men sen släppte det, det var jätte roligt att få besök av dem. Luna var frammåt och ville umgås med dem. Glad för barnens skull att dem fått träffa dem för det var ett tag sen nu. Kanske åker förbi dem sen på väg till tomteland i vinter..


Efter dem åkte fixade vi i lokalen. Sen kom fler släktingar och vänner och vi fikade och umgicks. Stella fick fina presenter och lekte med Saga och Luna. Dem hade så rolig tillsammans.


Kvällen fortsatte med tragik och en otroligt jobbighetskänsla men nu måste jag bara jobba med mina känslor som jag har inom mig, för det är så mycket inom mig just nu som bara vill ut. Hela den här hösten har varit tung och jobbig och det ska bli så skönt att lägga det bakom mig nu.  Man ska helt enkelt bara sortera bort personer ur ens liv som inte är bra för en.


Älskar min man och våra underbara barn. Är stolt över dig Jörgen och vet vad som är sant och det är det enda som betyder något. Du är en underbar person som alltid försöker att vara där för allt och alla. Men vem är där för dig? Jag försöker iaf.. Puss och kram älskling <3 

Av Madelene Bäckström - 10 november 2011 09:10

God morgon!

Igår var Maria och Nanna hit och lekte med Luna och Stella och fikade. Myysigt..                                        Sen var det skypemöte igår kväll haha en massa strul och vet inte om man blev så mycket klokare :)      Har köpt tårtingredienser tills i morgon då ska vi gratta våran prinsessa som fyller 2år <3                           Vid  lunch idag ska Leo få busa av sig med sin syster Mona <3                                                                    orkar inte skriva mera har blivit nått fel så man kan inte skriva enter :( ha en bra dag!











Av Madelene Bäckström - 9 november 2011 14:56

I söndags var det riktigt stressigt.. alla skulle sova länge, klä på sig och få i sig frukost sen började gympan kl 11. Luna och Stella tycker att det är jätte roligt med gympa och dem är duktiga. Gick hem sen och åt pannkaka (som varje söndag) sen bakade vi chokladollar, Luna och Stella fick baka egna. Efter det började barnpysslet i lokalen och det var roligt det kom många vi fikade chokladbollarna där. Efter barnpysslet kom mamma och krister på besök och tjejerna bjöd på sina chokladbollar :)

Fick skjuts ner på stan av mamma och krister och hade scrabbleträning det var trevligt. Gick ganska bra också.


I måndags var jag i Sala och gjorde en intervjut tillsammans med A i min grupp vi åkte hem till henne sen och skrevklart medan Leo och hennes hundar busade runt :)


Igår efter skolan blev det bowlingträning, det gick dåligt, blev kaos i hjärnan :)


Igår kväll kollade jag på nya filmen med Irene Huss med Jörgen lika bra som dem andra ;)


Idag har jag hållt på lite grann med skolan men har skrivit en hel del på min nya bok så snart är jag klar med första kapitlet :) Min andra bokom 90talet går liite trögare dock :) Men det känns roligt att skriva igen har massor av idéer och vet ungefär hur boken ska se ut när den är klar. 


Jobba med grupparbetet i kväll på skypen, intressant..


Snart hämta kidsen <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag läser ibland

Bloggar jag läser ibland


Ovido - Quiz & Flashcards