storalejon

Alla inlägg under september 2012

Av Madelene Bäckström - 19 september 2012 08:36

Sist jag skrev så skulle jag vara barnvakt åt en kompis barn. En bebis och en tjej i lunas ålder. Det gick jätte bra allting och det var mysigt med en bebis.

Gympa på måndagen med tjejerna. Bowlingträning på tisdagen. Pluggade hela veckan till ett prov i matspjälkningen.. zumba på torsdagen men mamma var sjuk så jag tog sällskap med hennes jobbarkompis. På fredagen gjorde jag provet och det kändes faktiskt jätte bra, jag gjorde mitt bästa. På lördagen var vi till badhuset. I söndags var jag med mitt bowlinglag till avesta och falun och spelade match. Det gick dåligt..

I måndags jobbade jörgen och jag hämtade barnen på dagis och åkte till gympan. Det var roligt för alla 3 men tyvärr blev det kaos när jag skulle hjälpa 2st. Dessutom är vi full grupp vilket innebär stress. Långa köer och korta pass vid varje moment. Hate it. Men luna var så duktig på stången och kan klättra upp och hänga knäveck själv. Hon kan även gå balansgång själv på höghöjd. Stolt. :)

Igår var jag på bowlingträning. Det gick jätte bra. Fick bra tips av T så det kändes riktigt bra. Fick en serie på 170.
;)

Jag städade och möblerade om i tjejernas rum igår dem blev så glada.

Idag ska jag plugga funktionshinder och sen ha lektion medicin 1. Ska hämta barnen själv på cykel idag jörgen ska på utv. Samtal på philipes skola. I morgon är det utv.samtal på lunas avdelning.

Har funderat mycket på karma på sista tiden. Har trott på det länge men senaste året har det tagit större plats i mitt liv. Att ge någon annan eller göra gott utan enbart egoistiska avsikter så får du tillbaka det på ett eller annat sett.

Om ca en månad ska jag börja ta körkort det känns så bra :)
Nästa måndag ska jag på handledarutb. Och sen ska jag försöka mig på en intensiv utb ;) läängtar. Väntar på mitt övningskörningstillstånd....

Av Madelene Bäckström - 8 september 2012 16:56

Mycket träningar blev det den här veckan. på olika sett.

Tittade ju på Philipe när han red men det var inte mycket man hann se för han skulle rida ut i skogen. Åkte vidare till tjejernas gympaträning och dem va så duktiga och hade jätte roligt. Dem var helt slut sen och somnade som stockar på kvällen, men först hade vi lekt en stund i lekparken utanför.


På tisdagen åkte jag och bowlade. Roligt med ett nytt klot men skiit svårt att lära om sig från 3 steg till 4 steg. Men det går väll nån gång det med. Klotet rullade bra det är nog bara jag som måste komma på hur jag ska göra.. Långr promenad hem sen efter träningen.


På onsdagen var vi till min mormors grav med ljus och blommor,. hennes sten hade kommit och den var jätte fin. Barnen saknar henne och jag saknar henne. Hon var en sån fin person och vi tyckte alla så mycket om henne. Sen umgicks vi med barnen. En stund innan dem skulle gå och sova stack jag i väg på scrabble träning med christian och Anders. Skönt med lite hjärngympa. ;) Absolut kul =)


På torsdagen var jag och Jörgen och Mia till Borlänge på möte med Lina. Kändes som ett bra möte och som att vi kom ett steg frammåt.  Sen skulle vi ha picknick efter dagis men kom på att jag skulle ju ha zumba med mamma. Så tjejerna å Jörgen lekte utanför zumban och fikade m.m Jag hade zumba, och mamma och hennes jobbarkompis var med. en rolig träning, men tyckte det var alldeles för svårt.. men ska iaf fortsätta har jag bestämt.


I fredags köpte jag nya träningskläder på lunchrasten. Sen var jag och pratade med enhetscehfen för kontaktpersoner och hon hade ett uppdrag åt mig. Jag skulle fundera tills på måndag och jag är ganska säker på att jag kommer att svara ja. Efter dagis åkte vi hem och duschade tjejerna, bytte om, pch åkte på marknad, köpte godis, ballonger, väskor med gosedjur, hoppade i hoppborgen, åkte karusell, barnen hade roligt men jag tyckte det var ganska dåligt med marknad för att vara barnens dag. Men..men.. tycker att allt krymper här i Sandviken :/ Middags mys och fredagsmys sen med barnen, godis, fångarna på fortet, madicken, pussar, kramar och kliande ryggar


Idag är det Lördag. Jag somnade samtidigt som Luna igår vid halv 10 tiden. Jag är alltid så trött på fredagarna :/ Idag valnade vi sent typ klockan 9 men vi låg och drog oss.. Frukost och mys med tjejerna sen hoppade vi på min cykel och drog till bronsgatan där min moster bor, dem hade garageloppis, tjejerna köpte 2 utklädningsklänningar och en låda full med leksaksmat. Skulle till affären sen men hörde några åskknallar ovanför oss så det fick bli kiosken. Åt middag och barnen har mys och lekt på deras rum.. dem vill bara vara inne och leka och se på film <3


I morgon kommer en kompis barn hit och jag ska vara barnvakt åt dem.. så i kväll när barnen somnat blir det till att städa och röja och planera lite =) Ja just det.. körslaget också!! ;)



vill dela med mig av en bild på min mormors fina gravsten där hon vilar i frid.. <3

 



Av Madelene Bäckström - 3 september 2012 12:49

I sista inlägget var vi på jakt efter en ny bil och vi lyckades hitta en som såg fin och bra ut, utan synbara fel. En ford winstar 01. Så den gamla bilen ska tillbaka till Örebro igen.


Jag har börja ju börjat på kurserna medicin 1 och Hälsopedagogik och läser på för fullt där.. Väldigt intressant tycker jag att det är.


Idag började jag på högskolan, mitt programs femte termin, den här terminen ska jag läsa funktionshinder, det verkar också intressant och jag har kommit igång lite idag. Måste lämna tillbaka en försenad bok så att jag kan få låna nya böcker :) Det ska fixas i morgon..


IDag lämnade vi in höstens tider till dagis. Och måndagar ska dem gå 08:30-15:30 övriga dagar från 07:45-16:15. Så idag ska vi hämta dem klockan halv 4. Hoppas att inte Stella är allt för trött. Vi ska åka till stallet och titta på Philipes ridträning. Sedan ska vi vidare till Luna och Stellas gymnastikträning. Så idag blir det en tidig kväll för dem. Stella var trött varje dag förra veckan efter dagis och somnade vid 5-6 tiden.


I helgen så var vi på badhuset på lördagen och det var jätte roligt att vara där med alla 3 barnen. Åka rutcherkana och busa i vattnet. Luna kan åka grodanrutcherkanan rakt ut i vattnet helt själv nu och hon är så stolt och jag är stolt.

Efter badhsuet hämtade vi Jörgens syster Mia och hennes dotter Anja, vi åkte hem till oss och umgicks, pratade och åt lasagne. När dem åkt och tjejerna var nattade så tittade jag, Philipe och Jörgen på en film som heter Kid Svensk, verkligen rekomenderad! Handlar om en flicka som inte känner sig älskad o.sv


På Söndagen åkte jag med min familj, mamma och krister och hämtade min morfar och hans tjej och åkte till forsbacka wärdshus åt jätte god mat. Jag tog rödspätta och det var såå himla gött. Tjejerna smaskade i sig plättar med sylt å glass/grädde :) När vi gick ut sen en stund så såg vi en groda som vi höll i handen,

Stella var så rolig hon ropade:

Titta! Tiittaa en krokodiil! Jag gick dit å tittade men det var en liten groda hihiii..

det tycke tjejerna var spännande, en liten svart söt groda, Luna tog till sist modet att hålla den i sin hand. Hon som avskyr småkryp och sånt så det var ett stort steg för henne :)


Fotade lite också och här kommer en fin bild på dem


 


Efter middagen så åkte jag å familjen till Högbo, tittade på djuren och lekte i lekparken. Väl hemma så kom barnens morfar på besök och dem lekte med honom.


Nu sitter jag i skolan och har lite rast. Har läst hälsopedagogik och ska även läsa medicin 1 på CVL. Idag började kursen funktionshinder ju och jag har försökt komma igång lite..


Men nu lär jag ligga i lite här så vi kan hämta hem våra barn sen för att åka på träningar. I morgon ska jag premiär träna bowling ii ska bli såå kuul! =) Har massa nytt att lära mig och ser framemot att utvecklas.


Ha det bra!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag läser ibland

Bloggar jag läser ibland


Ovido - Quiz & Flashcards