storalejon

Alla inlägg under januari 2012

Av Madelene Bäckström - 29 januari 2012 19:21

Känner mig totalt slut och trött! Gääsp..

Ifredags åkte vi till Örebro och hämtade hem en för oss nyare bil, en pointiak transporter 7sits, den kändes jätte bra att åka i. Mia följde med också. Vi bodde en natt hos Jörgens brorsa Micke å hans familj, trevlig var det. Åkte hem på Lördag eftermiddag och tjejerna och jag somnade i bilen vid halv 7 tiden. Men la dem i sängen direkt när vi kom hem och dem sov vidare. Jörgen gick och la sig och jag var vaken till halv 2 väckte honom då han skulle upp jobba sov sen och blev väckt av tjejerna halv 9, jätte skönt trodde dem skulle vakna tidigare.


Vi gjorde oss i ordning och gick/åkte pulka till gympan tjejerna tyckte det va roligt som vanligt. När vi kom hem var Stella redan trött och ville sova middag. Lunch sen och affären efteråt och handlade fika till pysselträffarna. Pysselträffen började 14:30 och vi gjorde gipsfigurer, målade träbrickor och målade teckningar. God fika och trevliga grannar det var jätte mysigt.


Gick hem och åt middag tjejerna pysslade med sina pärlplattor med stora pärlor.


Jag känner mig heelt slut men Jörgen ska duscha tjejerna och jag ska städa lokalen, natta dem och sen lägga mig i sängen, kolla på en film, äta nötter, dricka pepsimax och Zoova!


I morgon är det massa saker jag måste komma ihåg skriver det här så att jag kommer ihåg:

. Ringa praktikledare

. Ta kontakt med FK om en intervju

. Läsa studentlitteratur

. Lämna in papper till CVL

. Kontakta  CSN

. Förbereda för grupparbetet

. Mamma, Krister och Kristoffer kommer kl 17:00 ca

. 20:00 Familjen annorlunda

Av Madelene Bäckström - 13 januari 2012 22:10

Idag var jag på en jätte trevlig arbetsinterju i Sandvikenskommun, hon som hade hand om grupp intervjun Jenny verkar vara en jätte trevlig tjej. Efter dagis åkte vi till Valbo, Stella somnade en stund i bilen, jag och Luna köpte en våg på SIBA. Sen åkte vi till IKEA, åt mat oh hade en massa mys på restaurangen (åt gravadlax med grönsaker) sedan kollade vi efter en säng till Luna. Bestämde oss för en sen köpte vi lite andra saker. Åkte hem och sen åkte Jörgen tillbaka och hämtade sängen. Hann med lite fredagsmys bara sen var dem så trötta att dem ville sova. Nu snarkar dem så skönt uppe.


Jag ställde mig på den nya vågen och vägde 75kg tänkte bara f*n!!! Ställde mig på min andra våg och där vägde jag 70 så min våg går hela 5 kg fel hur är det möjligt??! Bara att börja om igen känns det som.. :(


Nu ska jag ut med Leo sen fortsätta med barnens rum. Kalas i morgon hos Rasmus.


Godnatt gott folk och trevlig helg!!

Av Madelene Bäckström - 13 januari 2012 01:06

Jag jobbar vidare mot ett sundare liv...

Har uteslutit pasta, ris, smörgås, flingor, potatis m.m

Undviker saker med högt gi/kolhydrater. 

Har hållt på i 13 dagar och vägde från början 73-74kg nu väger jag mellan 69-70kg så det känns bra.


I morgon ska jag köpa en ny våg så att siffrorna kan vara med tillförlitliga för jag har en våg som vajjar liksom fram å tillbaka mellan 1kg - +. Jag skulle vilja veta lite mer exakt. Mitt första mål är att gå ner 14kg dvs väga 60kg sen får vi se. 


Jag har dock inte börjat träna något. Känner att jag inte riktigt har tid men har faktist insett de senaste dagarna att jag faktiskt har tid. I stället för 2timmar i tv-soffan och nån timme framför fb kan man faktiskt gå ut och röra på sig. Tog en promenad på 3km igår med Leo och ska fortsätta med promenaderna, försöka göra det varje morgon och kväll.


Annars då? jodå det funkar.. skulle ha gjort en tenta idag men hoppade över den kände att jag ändå bara kunde få E som bäst och jag nöjer mig inte med det, detta är sista kursen i termin 3 och det är den som avgör lite vilket betyg som jag kommer att få så jag pluggar på ett tag till och gör den om 1 månad.


Seminarium i Sundsvall på Måndag ska förbereda inför den i morgon samt gå på en arbetsintervju för timvikarier. 


Blir borta söndag-onsdag i Sundsvall kommer att sakna mina fiina här hemma men också skönt att få komma ifrån ibland :)


I morgon efter dagis ska vi till IKEA och kolla efter en ny säng till Luna. Stella får ha kvar sin säng ett tag till hon sover ju så bra i den och har inte börjat klättrat nått och vaknar inte på nätterna heller. Hon verkar vara väldigt trygg med sig själv, somnar med sin vattenflaska sen sover hon hela natten tills jag väcker henne


På Lördag ska jag hämta hem en säng som jag fått ärva av min mormor får se om det blir bra..den kanske är för stor?


På Tisdag börjar en ny kurs som är rehabiliteringsmetodik på 15hp ska verkligen ligga i i från början nu så att det inte blir så mycket på slutet. Efter den börjar praktiken och jag har sökt lite överallt i morgon eller nästa vecka skulle ett behandlingshem ringa mig och jag hoppas jätte mycket på praktik där kanske det även kan leda till sommarjobb *hoppas*


Ha det bra nu alla och glöm inte att kan jag så kan du! Och kolla på biggestlooser det programmet ger en verkligen inspiration till att börja träna och att verkligen inte vilja låta det gå för långt :/

Av Madelene Bäckström - 8 januari 2012 12:46

Sorg är tung att bära

när man mist de kära

Att trösta känns så svårt

när ödet drabbat

har så hårt.

Men låt den sol som finns

göra att ni alltid minns

de korta år av lycklig tid

ni ägde av glädje och frid

En dag när sorgen

bleknat har

lever de ljusaste 

minnerna kvar.


AV; Berit Bäck.


Min mormor skrev den här dikten och jag tycker att det ligger mycket i den och jag tycker att den är fin.


Av Madelene Bäckström - 7 januari 2012 17:20

Hej hej..

Nu var det länge sedan jag skrev men har kännt att jag varken haft ork eller tid till det.

Allt rullar på men det har varit mycket jobbigheter i detta årsskifte.

29/12 begravdes min älskade mormor det var en tung dag men hon fick ett fint avsked.

Firade nyår medmin familj, mamma, krister, roine och kristoffer det va jätte mysigt tyckte jag och god mat. Tidigare på dagen hade vi haft kalas för mig fick så fina presenter av alla.

Sedan har jag bara försökt att plugga till tentan som är på torsdag nästa vecka. Umgåts med barnen varit på badhuset 2 gånger den här veckan och haft såå myysigt med familjen.


Nyårslöftet var att inte äta något fikabröd eller godis. Syftet med det va ju att gå ner i vikt så jag ändrar mitt nyårslöfte nu till att jag ska äta hälsosammare och försöka nå idealvikten, tror att den ligger på ca 63kg. Vägde 73kg 31/12 och nu väger jag 70-71 så det känns jätte bra. Har inte ätit något fikabröd eller nått sånt alls, har ätit mat med lite kohydrater och idag åt jag lite godis men kommer inte att börja äta godis som förut. Jag känner iaf att jag mår bra och att jag har hittat ett sett som jag trivs med.


Tjejerna är så nyfiken på min mat, bönor, linser, grönsaker m.m och ska ha dem med ;)


Idag Jobbar min man och Philipe har varit borta ett tag på kalas. Jag och tjejerna har varit ute idag, gungade och tog en promenad sen ville dem in. Jag har städat hela övervåningen och nästan hela undervåningen, bara vardagsrummet kvar, det värsta, eftersom att det ligget 4ton kläder här inne iIKEA påsar som Jörgen tvättade i förrgår.. Maten står i ugnen, det blir mossaka för tjejerna och Philipe och Jörgen. Tjejerna kollar på bolibompa, pratar och bygger med lego. Go tjejer det där


Jörgen jobbar i morgon också och på Måndag börjar Jörgens skola så tjejerna ska börja på riktigt på dagis på Måndag igen också.  Tycker att det har varit underbart och mysigt att få rå om tjejerna mer nu på lovet samtidigt som det ska bli lite skönt att dem börjar också för då kan man koncentrera sig på skola på dagarna och ha kvalitetstid med dem på kvällarna


Godfortsättning nu alla som läser!! Kraaam      


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag läser ibland

Bloggar jag läser ibland


Ovido - Quiz & Flashcards