storalejon

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Madelene Bäckström - 12 oktober 2011 10:31

Det blev en lugn helg, blev hemma med tjejerna på fredagen. På Söndagen var vi på gympan och sen hade vi hand om pysselträffen för barn. 


Denna vecka rullar på och vi har haft sovmorgon alla dagar hittills, Luna och Stella har börjar vid 9 halv 10 tiden eftersom att Stella nyss varit sjuk med ögoninflammation och Luna är hostig på nätterna då kan det löna sig att gå lite kortare dagar på dagis. Men torsdag å fredag ska dem äta frukost där igen. Mycket skolarbete ligger framför mig och mycket läsning, men min referensarbetsplats vill inte höra av sig occh gör dem inte det nästa vecka heller så måste jag byta referensarbetsplats :( 


Håller på och läser om rehabilitering och ekonomi. 


Tagit en promenad i skogen med Leo nu på morgonen och såg en hjortfamilj 6 styckna var dem springa över ängen gud vad fina dem är och en än gång slog det mig varför människor ska tvungen döda djur, varför dem ska anpassa sig efter oss, dem var ju här först. För mig finns det ingen etisk riktigthet i att döda ett annat djur och äta upp den. Kött är mord? Kommer att låta mina barn mer och mer få bestämma vad dem vill äta vegetariskt eller kött, Luna äter redan en del vegetariskt. Jörgen är också öppen för vegetariankost och ska börja äta sånt mer de veckorna som Philipe inte är här, för han är inte öppen alls för att prova sånt..



Är riktigt stolt över min man som slutat röka. Själv har jag också slutat på kvällarna. Det känns bra och som ett bra och nyttigt beslut.

Våran resefotobok kom förra veckan den var riktigt snygg.

Idag hämtade jag ut första julklappen, till Luna, radiostyrd bil med blixten McQeen som hon önskat sig.

Have a grejt day puss å kraam

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag läser ibland

Bloggar jag läser ibland


Ovido - Quiz & Flashcards